Söndag, vintertid och sista veckan

Söndag idag, helgen har varit riktigt bra, har varit i stugan tillsammans med mamma och pappa. Igår ägnade vi dagen åt att röja inne, började med att städa ur gästrummet som blivit med som ett förråd sista tiden, men nu är de städat och fint där inne. Sen städa vi ordning ordentligt i köket. När vi precis var klar skulle pappa kolla in i det lilla utrymmet under trappen, där vi var vattenberedaren och sånt, jag var med och kollade och på tar pappa på en slang och säger till mig att såhär spänd ska slängarna inte vara egentligen, då precis lossnar slangen och de blir läckage där, så himla tur vi kollade där, vi har haft nog med vattenskada i stugan nu. Men medans pappa fixade det så tog jag och mamma och möblerar om i vardagsrummet :) vart riktigt bra och kändes så mycket större!
Efter allt var färdigt inne gick vi ut och kollade vart min tomt kommer gå där uppe :) jag ska ju bygga mig en egen stuga om några år där, och planerna har redan börjat :) 
 

Idag har vi fortsatt i stugan, jag satt upp nya uttag, jag kopplade inte själv men satte upp och drog kabeln och så :) så nu har vi fått igång larmet i stugan och även så vi kan använda skotorken i hallen. 

Kom hem vid strax efter 20, gjorde mat och såg solsidan, tog en dusch och sedan kollade bron :) 

Imorgon är de ny vecka och sista veckan på praktiken, känns både skönt och tråkigt! Men åter till skolan och sista helt teoretiska kursen på utbildningen :) 


Här ska min stuga stå, massa träd kommer tas ner så jag ser sjön bättre såklart :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback