Lördag morgon!!

Ja lördag morgon (på helg är det morgon till klockan 11), ligger kvar i sängen och kollar tv och bloggar. Ska snart kliva upp och fixa mig en god frukost och sedan sätta mig och plugga! Blir plugg fram till det att syrran och hennes kompisar kommer hit, för att fira syrrans födelsedag!

läste precis en artikel som gjorde mig riktigt arg. Det handlade om en överviktig kvinna som vart nekat att åka attraktioner på Liseberg eftersom att hon var för stor. Jag kan helt förstå att för stora människor kan bli nekat att åka pga säkerheten. Men det ska sägas på ett bra sätt, inte som det står i artikeln. Där stod det hela tiden "fettot" och fetton. Överviktiga heter det tycker jag, inte lika hårt och kränkande ord.
Sen stod det i artikeln att man som "fet" får skylla sig själv då man utsatt sig för detta själv, ja okej, man har kanske gjort det, men vet själv att man inte riktigt märker det förrän man är där. Sedan det med att gå ner i vikt är inte det lättaste, kämpar själv för att bli av med mina extra kilon. Det är inte bara att knäppa med fingrarna så har man ändrat sin livsstil, riktigt så enkelt är det inte. För att kunna göra en sån STOR förändring behöver man må bra också, och att bli kallad jävla fetto, hjälper en inte att må bättre precis!!
Jag vill inte länka till artikeln då jag tycker det är så dumt skrivet och så nervärderande. Sedan om man ska kalla det artikel är kanske fel, är väl mer ett personligt blogginlägg!
För att avsluta, jag tycker övervikt är, vad säger man, fel. Jag vill själv att övervikten ska försvinna, men vet själv att det inte är så lätt, och det är inte bara dom överviktiga som måste ändra sitt sätt att se på saker, även dom som inte är överviktiga, som slänger blickarna och skriver såna inlägg, man måste må bra och ha styrkan för att kunna ändra sitt liv, och så vill man inte höra såna dumheter!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback