käftsmäll

Ibland kommer verkligheten ikapp en som en jäkla käftsmäll. Idag är en sån dag! Det är så många val jag gjort som gjort att jag hamnat här där jag är idag, egentligen ångrar jag inte mina val men funderar hur livet skulle se ut om jag valt annorlunda.
Ett stort misstag jag gjorde var att flytta till lucksta. Älskar lägenheten men vill in till stan igen!! Flyttade hit av en anledning, att familjen skulle hälsa på oftare. Är en människa som inte trivs att vara själv och vill gärna ha folk omkring mig så det kändes som en väldigt bra orsak att flytta närmare familjen. Men tyvärr hjälpte inte flytten till på den punkten, snarare tvärtom. Det vart för långt för mina vänner att åka hit, familjen kommer likt förbannat inte och hälsar på. Sedan vart det dyrare med en flytt hit, högre hyra och betydligt högre bensinräkning. Att inte ha en krona kvar, tomt kylskåp och två veckor kvar till lön är inte direkt en höjdare, något som verkligen äter en innifrån. Att inte ha pengar är ett helvete rent ut sagt. Igår fick jag stå över en väns födelsedag pga att jag inte hade råd helt enkelt.
När jag redan känner mig nere kommer resten av alla jobba grejer upp till ytan. Blir så arg på mig själv som inte kan släppa taget, eller åtminstonde öppna käften och säga ifrån.
Har jag valt rätt yrke? Är det verkligen sjuksköterska jag ska bli eftersom allt går emot mig under utbildningens gång? Är jag en bra människa? Ja tankarna är många och blir så arg på mig själv.

Skulle vilja åka upp till stugan alldeles ensam och bara vara en vecka, men det går inte eftersom jag har praktik på dagarna.

Jag vet att detta är fjantiga grejer att deppa över, men i min värld blir det väldigt påfrestande.
Har mycket jag är glad över också. Älskar dom vänner jag har, även om dom är få till antalet och vi inte träffas så ofta så betyder dom väldigt mycket för mig.
Älskar min familj ändå, fast dom aldrig kommer och hälsar på. Sjuksköterska är en dröm jag är påväg att uppfylla och vet det kommer bli bra. Ekonomin kommer att bli bättre bara jag är klar med utbildningen och det är snart. Men just idag känns det tungt och det få det göra idag.







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback