Måndag 6/10

 
 
Hej bloggen!
Var som vanligt längesedan jag bloggade nu!! Men ska som jag sagt hundra gånger tidigare komma igång med bloggen igen!!

Något helt underbart har hänt, och nä är tyvärr inte kär, utan jag har opererat foten, jag har fått tagit bort skruvarna i foten, något jag velat i flera år med fick till svar av läkaren att dom tar vi inte bort förrän dom sticker ut genom huden... men fick träffa en ny läkare och han sa själv, innan jag han säga något att vi skulle ta bort dom!!

Så den 18 sep rullade jag in på operation. Ingreppet gjordes under narkos, dom plockade bort skruvarna och plattan jag hade. Fick första tiden hoppa på kryckor då foten var väldigt svullen så kunde inte få ner den i golvet.

Nu har det gått några veckor och min fot är bra!! Jag har inte haft värk EN ENDA dag efter operation (förutom i operationssåren) och det är helt underbart.
Detta har gett mig ny motivation att börja träna och komma ner i vikt. Så mycket motivation att jag lämnde den varma sängen imorse för en power walk!! Pinsamt att säga men de har aldrig hänt innan. Jag vet att jag skulle få så ont i foten efter så alltid stannat kvar i sängen istället. Men idag hände de!! Vart en kortare men jäkligt jobbig promenad.
Det vart lite under 4 km, men halva vägen i enbart uppförsbackar, och då inga snälla heller!! Var helt slut efter kanske en fjärdedel av backen men kämpade på, kom in i andra andningen och tog mig upp :D Stolt över mig själv!!
Tyvärr råkade jag efter lite mer en en kilometer pausa runkeeper så vet inte hur lång tid de tog :/ men samma promenad imorgon så få jag se!!
Nu sitter jag och avnjuter en god och nyttig frukost, en passionsfrukt smoothie, såå god!!
Men nu ska jag äta klart min frukost och sedan hoppa in i duschen!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback