Livet i paus?

Ligger i sängen och funderar, kollar kläder och väskor på internet, men hela tiden säger jag till mig själv "de där kan du köpa sen när du..." På varje sak jag hittar! Slår mig helt plötsligt att jag satt mitt liv i paus!? Timmarna och dagarna går men jag står kvar och väntar. Men vad väntar jag på? De har med vikten att göra, jag vill inte unna mig saker nu, känner mig inte värd det. 
Men varför gör jag inget åt min vikt då? För att det är så jäkla svårt, ändra något så stort som sitt liv, finns inget större att ändra. Jag kan ärligt säga att jag inte riktigt vågar, är rädd att misslyckas. 
Men hur kan man misslyckas med att gå ner i vikt? Försöker jag bara så har jag gjort mycket, kan inte tänka mig att jag går upp i vikt iaf, och så länge något kilo försvinner är det ju en stor vinst, ett kilo i taget! 
Vet att jag har hela familjen bakom mig som finns där för mig vad jag än gör, skönt att veta att man har stöd.

Ska börja med att sätta upp veckomål Istället för ett stort mål. Ta en vecka i taget, och efter en månad belöna mig med något härlig, som en massage eller kanske fixa mina naglar för första gången! 
Nu sätter jag livet på play igen!









Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback