träning

Har vet inte hur många gånger jag sagt att jag ska komma igång med träningen, att nu jäklar är de dags..men lik förbannat har det inte blivit något.
Men nu kan jag äntligen säga att jag faktistk har kommit igång. Nu längtar jag verkligen efter att gå och träna. Älskar känslan efterråt, då musklerna värker av trötthet och utmattning, då benen skakar lite när man går ut från gymmet. 
Skillnaden denna gång är att jag skaffat gymkort på ett gym som tar mig tre minuter att gå till. Jag slipper de där med att ta bilen, leta parkering, ta sig hem efterråt. Nu tar jag cykeln till gymmet, tränar cyklar hem och kan duscha hemma i lugn och ro, gå omkring i pyjamasen efter och bara ta de lugnt. 
 
maten har det blivit skillnad på också. Går inte på någon direkt diet, men tänker självklart på vad jag äter, och äter mest ekologiskt. Dock ska jag bli hårdare med maten, kommer inte ihåg om jag berättat om att jag fått hjälp med ett tränings och kost program? Jag kommer att börja följa programmet till pricka när jag kommer hem igen för att få en riktigt kickstart, men sedan återgå till att äta de jag tycker om men att hålla vikten i kontroll med hjälp av träningen istället. 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback